SkyWay innovaatiliste transpordi- ja taristukomplekside üheks aluseks on nende hea ühendatavus, mis võimaldab uute transpordisüsteemide ehitamist madalate kuludega. Peamiselt viitab see trassi struktuuridele, näiteks SkyWay ÖkoTehnoPargis vajavad spetsiaalset rada vaid ülikergel torujal trassil sõitvad veeremid ja konveier-põhimõttel töötav unitrans. Kõik SkyWay põhimudelid, nii kaupade kui ka reisijate veoks mõeldud, võivad sõita kõigil praegu olemasolevatel viiel trassil, nt jäigal (ferm), pooljäigal või paindlikul (rippuv). Meeles tasub pidada peaaegu katsetus-kõlblikku ülikiiret unibussi ja ka vähem tuntud arendustööd Hyper-U’d, mis vajavad samuti erilise konstruktsiooniga trassi.

SkyWay ülikiire unibuss

Valikuvõimalusi pakub SkyWay aga veeremite tooteridades. Tänasel päeval koosneb mudelivalik juba tosinast erinevast veeremimudelist.

Mis toimub tehnoloogia arenduse selles vallas, kus töötavad disainerid ja tootjad?

Esiteks reisijateveost: 2018. aasta ÖkoFestil esitleti külastajatele uniwindi – torujal trassil liikuvat reisijamoodulit, mis kergem unibaigist. Nüüd, pärast esimesi katsetusi on see mudel läbinud ka esimesed kohendused. Täpsemalt kohendati uniwindi mudeli välimust: lisatud on ventilatsiooniavad ning uksed valmistatakse nüüd silikaatklaasist. Kasutatavad materjalid vastavad ÜRO Euroopa Majanduskomisjoni eeskirjas nr 43 sätestatud normidele. Pärast muudatusi saadeti uniwind taas ÖkoTehnoParki, kus jätkuvad selle katsetused.

SkyWay uniwind U4-651

SkyWay looja Anatoli Junitski võrdleb transpordisüsteemi inimese vereringesüsteemiga. Suured maanteed, mis ühendavad kontinente ja riike, on nagu arterid ja veenid, väiksemad teed on nagu miljonid kapillaarid inimese sees. Et uut tehnoloogiat saadaks globaalsel turul edu, on vaja luua kapillaarivõrgustik, mis teenindab personaalsõidukeid, nagu praegu autod, mootorrattad ja isegi jalgrattad. SkyWay kõige kergema mooduli prototüüp on hetkel koostamisel ning selle esmaesitlus on plaanitud tänavuseks ÖkoFestiks.

Väiksemast suuremaks: lõpetatud on veomoodulite kaasajastamine ja lõppfaasis on SkyWay praegu suurima mudeli, 48-kohalise birelss-unibussi mudeli U4-220-T2, energiamahutite töö silumine ja vigade eemaldamine. Veeremi saatmine ÖkoTehnoParki toimub lähitulevikus. Selge on, et see saab toimuma jupphaaval, kuna tegu on suure masinaga. ÖkoPargis komplekteeritakse unibuss uuesti ja siis jätkuvad ka selle katsetused.

Hetkel on arendamisel ka 25 inimest mahutav monorelsil liikuv veomoodul. Praegu on SkyWay inseneride fookus suunatud vedrustuse arendamisele, mis tagaks reisijatele võimalikult mugava sõidu. Dünaamiliseks modelleerimiseks valmistatakse ette erinevate variantide 3D-mudeleid.

Paigal ei seisa ka SkyWay kaubamoodulite arendustöö. Unikont U4-192-01 projektdokumentatsioon läbis terve vastuvõtutsükli, misjärel suunati see tootmisesse läbi elektroonilise dokekumentatsiooniplatvormi 3DExperience.

SkyWay unicont U4-192-01

Täieliku informatsiooni SkyWay poolt arendatud ja veel arengujärgus olevate veeremimudelite kohta võib leida SkyWay grupi ametlikult kodulehelt. Seal on koos põhiliste andmetega kokku enam kui 30 juba reaalset ja varsti ilmavalgust nägevat inimesi ja kaupu vedavat unikaalset taevakauna. Hiljuti uuenduskuuri läbinud lehe valik annab mõista, et SkyWay võtab oma plaani saada maailma suurimaks transpordikompaniiks üpris tõsiselt.

SkyWay unibus U4-210 ja unibike U4-621

 

Allikad: https://rsw-systems.com/news/skyway-rolling-stock, https://rsw-systems.com/news/updated-section-of-website

%d bloggers like this: