Projektorganisatsiooni SkyWay spetsialistid viisid läbi elektrivarustussüsteemide, laadimise ja teestruktuurilt voolukogumiselementide eelkatsetused ning testisid veeremi toiteallikate uusi lahendusi.

Katsetused viidi läbi unibuss U4-362 testmudeliga jäiga ferm-teestruktuuri lõigul (mis on ette nähtud linna- ja ülikiirete transpordivahendite jaoks). Nimipinget rakendati fermestakaadi testlõigul ning katsetati voolukogumiselemente, transpordivahendi rataste eraldi vooluvõrku ühendamata. Katsetused viidi läbi transpordivahendi ratastele asetuvate erinevate režiimide liikumiskoormustel, sealhulgas unibussi liikumise käigus akude laadimisel läbi trossrelsi.

Esialgsed katsetused on näidanud sõidukite toiteelementide esialgsete lahenduste õigsust ja rööbastee praeguse konstruktsiooni tõhusust sõidukite liikumise kontaktvõrgustikuna. Lähiajal on ettevõttel kavas suurendada kiiruseid ja liikumise veojõu-dünaamilisi omadusi, katsetades transpordivahendeid voolukogumise osas ning seda käitamisrežiimil.

Voolukogumissüsteem on üks võimalikest SkyWay veeremi elektriülekandesüsteemidest. Vajadusel saab SkyWay transpordi- ja taristukompleksidesse kuuluvaid sõidukeid varustada erinevat tüüpi jõuallikatega. Eraldi tõi selle välja SkyWay peakonstruktor Anatoli Junitski oma teadusmonograafias «SkyWay transpordisüsteemi käsitlevad küsimused ja vastused»:

«SkyWay relss-sõiduki näol on tegemist teatud liiki tavapärase terasratastel sõidukiga. Sarnaselt tavapärasele autole võib see omada diisel-, bensiini-, turbiin- või hübriidajamit, näiteks elektrigeneraatoriga diiselmootorit (diiselgeneraator) või akuga elektrimootorit. Vajadusel võib mootor töötada maagaasi, metaani, vesiniku, alkoholi või muude keskkonnasõbralike kütuste jõul. Lisaks saab SkyWay transpordivahendeid elektriga varustada välise elektrienergia allika (nt trollibuss, tramm või metroo) abil. Samamoodi võib tarbida autonoomset energiaallikat — unibussi pardale paigaldatud akud, kondensaatorid, molekulaarsed või muud tüüpi patareid, kütuseakud jne».

Esimese kirjelduse voolukogujast, seoses trosstranspordi ratastega, avaldas insener Anatoli Junitski juba 24 aastat tagasi oma esimeses teadusmonograafias «Trossrööbas transpordisüsteemid: Maal ja kosmoses». Hetkel kasutusel olev rataste kaudu toimiv voolukogumine võimaldab loobuda nii ebausaldusväärsest, lühiajalisest kui ka kulukast traditsioonilisest kontaktvõrgustikust, seda eriti just suurtel kiirustel, ning seejuures ka kulukast, ebausaldusväärsest ja lühiajalisest traditsioonilisest energiasalvestisest. Säärase voolukollektori eripära seisneb libiseva kontakti asendamisega veerekontaktiga, mis välistab libisemise, kulumise, sädemed, raadiolained mitmetes sagedusvahemikes ning muud traditsiooniliste kontaktvõrkude puudused.

Anatoli Junitski monograafia «Trossrööbas transpordisüsteemid: Maal ja kosmoses» illustratsioonid, Minsk, 2019.

SkyWay tööstusliku veeremi konstruktsioonidele paigaldatud olemasolevad energiasalvestusseadmed vastavad kõrgeimatele tõhususe ja ohutuse standarditele ning juba praeguses arenguetapis saab SkyWay tehnoloogiaid kasutada kommertsmarsruutidel kontaktvõrgu täiendamiseks ja dubleerimiseks elektrikatkestuse korral.

Lisaks sellele arendab trosstranspordisüsteemide arendusettevõte uuenduslikke erimeid transpordivahendite tõukejõusüsteemidele, ent sellekohane teave on hetkel saladusloori all.

Allikas: https://skyway.capital/news/new?id=618

%d bloggers like this: