2019. aasta juunis toimus Venemaa Teaduste Akadeemia Uurali filiaali majanduse instituudis (Jekaterinburg) rahvusvahelise regionaalarengu ja koostöö akadeemia (MARS) majandusliku ja geograafilise sektsiooni 36. istungjärk. Istungil arutasid Venemaa Teaduste Akadeemia geograafia instituudi, Moskva Riikliku Ülikooli ja Vene Föderatsiooni teiste teaduskeskuste spetsialistid riigi territoriaalse arengu olemasolevaid ja uuenduslikke lahendusi.

Üritusel kõnelejate hulgas oli Venemaa Teaduste Akadeemia Uurali filiaali majandusinstituudi tootmisjõudude paigutamise ja ruumilise planeerimise juht, geograafiateaduste doktor Vladimir Litovski, kes tegi ettekande «Ruumilised lahendused ajaloolises kesklinnas (Jekaterinburgi 300. aastapäeva arutamiseks)».

Oma ülesastumises võtab V. Litovski teemaks linnades alternatiivse transpordi arendamise ja uued lähenemisviisid linnataristu korraldamiseks. Üks sellistest uuenduslikest lähenemisviisidest võiks teadlase sõnul olla Jekaterinburgis uute trosstranspordil põhinevate transpordiliinide loomine:

«Võib-olla võimaldaks see realiseerida Uurali Riikliku Raudteetranspordi Ülikooli õppejõudude ja tudengite kauaaegse unistuse: ühendada sillaga nende poolsaar maismaaga ning muuta Iseti demonstratsioonpolügooniks uuenduslikule trossrelss taristule (ökonoomne ja keskkonnasõbralik maapinna kohal tugedel kulgev transport), mille pakkus Jekaterinburgile välja Anatoli Junitski ja tema kaastöötajad, Gorodskoi Prudi muldkeha korrastamiseks, parandamaks linna transpordi ja logistika olukorda. Linna 300. aastapäevaks võimaldaks see taaskord kuulutada, et Uuralid pole üksnes esimese kodumaise auruveduri sünnikoht, vaid ka riigi tugisammas. Jekaterinburg – linn, mis on avatud tipptasemel transpordiuuendustele», — märgib oma kõnes V. V. Litovski.

Junitski trosstehnoloogiate kasutamist Uurali ja Vene Föderatsiooni põhjapiirkondade arendamiseks soovitab V. V. Litovski juba mitmendat korda: 2016. aastal pakkus teadlane välja SkyWay transpordi- ja taristukomplekside alusel Kaug-Põhja arengu kontseptsiooni, mida nimetatakse «Polaarpaelaks». Täpsemalt saate sellest lugeda V. V. Litovski monograafiast «Uurali-arktilise geoökonoomilise piirkonna ja selle taristu teoreetilis-geograafilised alused». Lisaks sellele on V. V. Litovski poolt välja pakutud Junitski trosstehnoloogiatele tuginedes Arktika arenguväljavaated kaasatud ka VF Föderatsiooninõukogu Arktika ja Antarktika Nõukogu aastaaruandesse (peatükk 10).

Peakonstruktor Anatoli Junitski avaldas teadlasele kirja teel tänu SkyWay projekti mitmeaastase toetamise eest. Vastuseks kirjutas V. V. Litovski järgmiselt:

«Väga austatud Anatoli Junitski,

Tänan teid lahkete sõnade eest ja lubage mul avaldada teile suurimat tunnustust nende tegude eest, mis annavad meile kõigile lootust!»

Allikas: https://skyway.capital/news/new?id=573

%d bloggers like this: