12.-14 septembrini Moskvas toimuval messil InvaExpo esitleb SkyWay messi külalistele neljarattalist lisandit oma tootevalikus – Unimobiili. Tegu on elektri jõul töötava invasõidukiga, mis on loodud ratastooli vajavatele inimestele.

Kõnealuse transpordivahendi puhul on esimest korda ajaloos kasutatud insenerlahendusi, kus erivajadusega inimene saab ratastoolis olles sõidukit juhtida.

“Kõik, mida teeme on humanismist tulvil – ainus õige viis maailma suhtuda on armastusega kogu inimkonna ja iga inimese vastu, võideldes nende külluse eest,” kommenteeris arendust oma esinemises SkyWay peakonstruktor Anatoli Junitski. “Meie investorite seas on väga palju erivajadustega inimesi, ka ratastoolis ja lubasin neid aidata, parendades nende liikuvust ja pakkudes uusi võimalusi. Mitte üksnes meie investorite jaoks. Maailmas on ligikaudu 130 miljonit ratastooli aheldatud inimest, kelle jaoks sõltub liikumisvõimalustest töökoha leidmine. SkyWay elektriautodega võiks neist saada näiteks taksojuhid või pitsakullerid. Juht sõidab ratastooliga autosse ning seal istudes saab seda juhtida. Ratastool ise on juhitav, sõidukil on elektrimootor, millega saab läbida 40 km kiirusel kuni 20 km/h – isegi ratastoolil endal ei ole maailmas analooge, tegemist on väikese elektrisõidukiga. Kõnealust arendust esitleme käesoleva aasta septembris erialasel näitusel Moskvas, selleks, et tõmmata maksimaalselt tähelepanu mitte üksnes arendusele, vaid ka erivajadusega inimeste liikuvusprobleemidele.”

Tänapäeval küll on maailmas transpordilahendusi erivajadustega inimestele, kuid samas on need ümberehitatud ja muudetud seeriaautod.

  • tõsteseadeldistega varustatud mikrobussid, milles on ratastoolide kinnitamiseks mõeldud rihmad;
  • robotsüsteemid, voltimaks ratastooli pagasiruumi panekuks, samas kui kasutaja ise toimetatakse ratastoolist autosse ja tagasi;
  • L7 klassi (neljarattalised) transpordisüsteemid, mille mass on kuni 400 kg, võimsus kuni 15 kW ja kiirus kuni 45 km/h

Kõigil neil variantidel on hulk negatiivseid omadusi ning neid ei saa kasutada täielike lahendusena.

Need ei ühenda kõiki vajalikke nõudmisi, mis on unimobiili puhul lahendatud:

  • unimobiili tehnilise käsituse väljatöötamisel oli peamiseks ülesandeks erivajadustega inimeste turvaline maksimaalselt iseseisev individuaalne liikuvus.
  • unimobiil on täielikult väljaarendatud elektrisõiduk, mis annab erivajadustega inimestele võimaluse oma potentsiaali täielikult rakendada – sõita töökohta, õpingutele, vaba aega veetma ja harrastada iseseisvamalt eluviisi;
  • unimobiil on kavandatud võttes arvesse erivajadustega ja ratastooli aheldatud inimeste ergonoomilisi iseärasusi. Selle tulemusena ei ole juhil ega reisijal tarvis ratastoolist välja tulla, kuna see on ka autoiste;
  • spetsiaalselt loodud lukk kinnitab ratastooli kindlalt kere külge ja kindlustab kasutaja turvalisuse sõidu ajal. Samalaadne lukk kinnitab sõitja istme, mis võimaldab hõlpsasti vahetada ratastooli ja istekoha. Sõiduk ei käivitu, kui lukk ei ole kinnitatud, millest annab teada valgusindikaator;
  • käsijuhtimissüsteemid on mugavad ja funktsionaalsed ning toimivad  nagu tavalised pedaalid ja lülitid;
  • juurdepääs sõidukile on korraldatud nii, et kasutaja saaks ratastoolist välja tulemata ja kõrvalise abita pääseda salongi läbi kere tagaosas asuva erilise kaugjuhtimispuldist juhitava tõstuk-kaldtee. Valgus- ja heliindikaatorid aitavad kaasa ja muudavad juhi ja reisija peale- ja mahamineku turvaliseks.
  • tagauksed ja istme pööramise mehhanism teevad pealemineku mugavamaks;
  • sõiduki kogupikkus võimaldab parkida kurviga risti ning teostada peale- ja mahaminekut otse kõnniteele. Kõnealune omadus võimaldab parkida ka tavalistesse parkimiskohtadesse, mitte ainult eraldi paikadesse;

  • parkimisradari ja tahavaatekaamera olemasolu lihtsustab parkimist ja suurendab turvalisust;
  • vedelkristallkuvariga tahavaatekaamerate kasutamine tavaliste peeglite asemel tagab vajaliku ülevaate ja pildikvaliteedi;
  • sõiduk on varustatud taastussüsteemiga elektrimootoriga, mis lisaks ökonoomsusele  kahjustab minimaalselt keskkonda. Käigukasti puudumine hõlbustab kontrolli;
  • ratastoolis reisijate sõidutamisele lisaks on ka saatjatel tänu tõstuk-kaldteele mugav pealetulek ja mahaminek.

Unimobiil vastab kõigile M1 sõidukiklassi ohutusnõuetele ning seda tohib kasutada üldkasutatavatel teedel.

Tehnilised näitajad:

  • Maksimaalne kiirus – kuni 100 km/h;
  • Jõuvaru – 120 km;
  • Tühimass – 990 kg;
  • Aku laadimine – koduses majapidamises;
  • Täislaadimise aeg – 10 tundi.

Vajadusel saab unimobiili varustada eraldi väljatöötatud elektrimootoriga ratastooliga, mille jõuvaru on kuni 40 km.

Esmakordselt tehakse unimobiili teatavaks erialasel näitusel “InvaExpo. Ühiskond kõigile”, mis toimub 12.-14. septembril 2018 Moskvas VDNH-s.

VAATA GALERIID: https://bit.ly/2xa3mqE

Originaal: https://skyway.capital/et/novosti/unimobiil/

 

%d bloggers like this: