Vähem kui viie aastaga on ettevõte SkyWay Technologies kasvanud suureks kõrgtehnoloogia ettevõtteks, millel on 86 konstruktorbürood. Siin töötab peaaegu 1000 kvalifitseeritud töötajat, loomaks transporti, mis võib muuta kogu planeedi nägu.

Täna tutvustame teile konstruktorbüroo «Ehituskonstruktsioonide kalkulatsioonid» tööd, mis vastutab järgmiste arvutuste läbiviimise eest: teestruktuurid, vahe- ja ankurtoed, täiendavad liigendid, sõlmed ja seadmed teestruktuuri paigaldamiseks. Täpsemalt rääkis büroo tööst selle juht Roman Šaršov:

«Hetkel tegeleb konstruktorbüroo «Ehituskonstruktsioonide kalkulatsioonid» koos bürooga «Insenerarvestused» EN-standardi nõuetele vastavate teestruktuuride arendamisega (tegemist on rahvusvahelise standardiga, mis kehtestab toodete, toimimise, ladustamise, transpordi, müügi ja utiliseerimise tööde või teenuste nõuded). EN ei ole projekteerimise osas üksnes tehniline reglement, se hõlmab tehniliste parameetrite kümneid normatiive ja nõudmisi, mille eesmärk on saavutada transpordikompleksi kõigi osade ja sõlmede ohutus juba projekteerimisfaasis.

Sellise kompleksi kasutuselevõtu tulemused on nähtavad tulevikus, ent teatavat edu on võimalik hinnata juba praegu. ÖkoTehnoPargis ei koguta testsõitude käigus mitte üksnes andmeid sõidukite kohta, vaid ka analüütilist teavet konstruktsioonide tööst – paigaldatud on andurid ja sensorid, mis jälgivad teestruktuuri liikumist, deformatsioone ja trassi vibreerimise kiirenemist. Pidevalt jälgitakse konstruktsiooni lokaalsete nähtuste ja relsi kulumise osas. Kõnealust teavet süstematiseeritakse, analüüsitakse, võetakse vastu otsused, mis puudutavad järgmiste struktuuride arvutamisel ja kavandamisel vajalike muudatuste tegemist.

Viimase kahe kuu jooksul oleme analüüsinud ja arvutanud jäikade teestruktuuride jaoks mitmeid võimalusi, leidmaks optimaalne lahendus kandevõime tugevuse ja vastupidavuse parameetrite ning struktuuri ehitamise tehnoloogia osas. Meie KB spetsialistid kalkuleerivad nii klassikalisi metallelemente, -sõlmi ja -ühendusi kui ka keerukaid komposiitkonstruktsioone, sealhulgas eelpingestatud trosse, betooni ja kokkupandavat teraskorpust.

Praegu tegeleme raadiuse ja pöördesektsioonide arvutustega, millel on samuti eraldi omadused ja konkreetsed konstruktsioonilahendused, mis peavad samuti vastama rahvusvaheliste eeskirjadega reguleeritud nõuetele, sealhulgas samadele ohutusstandarditele.

Arvestusi ei saa teha teistest sõltumatult, kõigist eraldi, mistõttu on kalkulatsioonimeeskonna töö tihedalt seotud metallkonstruktsioonide KB, raudbetoonkonstruktsioonide KB ja kogu teestruktuuri haldamise osakonnaga. Töö on üles ehitatud ja viiakse läbi võimalikult tõhusalt – mistahes projekteerimine algab arvutustest, millega meie tegelemegi, võttes kontseptsiooni töösse ning viies selle protsessis kõigist vaatenurkadest tõhusa konstruktsioonini. Töö käib ka teenindusosakonnas – kontrollitakse otsuseid, mida konstruktorid iseseisvalt vastu võtavad.

Kõik, mis nüüd ehitatud, on meie käest läbi läinud, kuid veel ei soovi ka kõiki saladusi avaldada – lähiajal saate töö tulemusi juba ise hinnata».

Allikas: https://skyway.capital/news/new?id=590

%d bloggers like this: