Juba algusest alates on SKY WAY projektettevõtte peakonstruktori esinemine osa iga-aastasest sündmusest ÖkoFest 2018, mis toimub trosstranspordisüsteemide arendusettevõtte Valgevenes Marina Gorkas asuvas katsetus- ja demonstreerimiskeskuses ÖkoTehnoPargis.

Kümnetest riikidest pärit tuhandete investorite ees peetud kõnes tegi Anatoli Junitski kokkuvõtte ettevõtte aasta arengust, kommenteeris veeremi viimaseid arendusi ja uuendusi ning kirjeldas paljutõotavaid vektoreid SkyWay tehnoloogia rahvusvahelisel arendamisel.

Anatoli Junitski kõne täismahus:

“Kallid SkyWay sõbrad, partnerid, investorid ja lihtsalt entusiastid!

Hea meel on teid tervitada juba kolmandal ÖkoFestil. ÖkoFest ei ole lihtsalt sõprade kohtumispaik, vaid ka insenerettevõtte “Trossrööbastehnoloogiad” («ЗАО «Струнные технологии») aruandekohtumine oma asutaja – “Global Transport Investment Incorporated” – siinoleva tehnoloogia kaasomanike ja veel sadade tuhandete investorite ees, kes ei saanud tänasel päeval Marina Gorkasse tulla.

Täna nägite kõike oma silmaga. Muljeid on palju ning tahan teiega veel üht jagada. Nii lausus mulle hiljuti üks Emiraatide valitsuse esindajatest, kes on oma elus palju tehnoloogiaimesid näinud: “Umbes 50 miljoni eest olete teinud “nullist”, ilma jätkusuutliku rahastuse ja tõelise toetuseta nii palju, mida mitmed tuntud korporatsioonid, kelle kasumid on miljardites, ei suudaks teha ka 5 miljardi dollari eest. Teie kui uuendajad olete ainulaadsed ja erand, mitte reegel”. […]

Meil on oma isiklik 4-korruseline büroohoone; oma tootmisüksus kaasaegseima varustuse ja tööpinkidega varustatud mitmete tööstustsehhidega; meil töötab juba enam kui 600 inseneri; meil on pealinna lähistel 36 hektarit maad, kuhu on ehitatud 5 testlõiku kogupikkusega peaaegu 4 kilomeetrit; oleme projekteerinud ja valmistanud 6 põhimõtteliselt erinevat reisijateveo rööbas-sõidukite mudelit – unikar, unibaik, rööpa-alune unibuss, birelss-unibuss, ülikiire unibuss ja uniwind, millest enamus on sertifitseeritud; tegime maailma suurima drooni ja sotsiaalse elektriauto. […] Rajasime oma isikliku terve valiku ratasmootorite tootmise ja töötasime välja veeremi intelligentse ohutus- ja juhtimissüsteemi; meil on isegi intelligentne perimeetri tross-ohutussüsteem.

Sertifitseeritud on 4 tüüpi veeremit: 2-kohaline unibaik, 14-kohaline monorelss-unibuss, […] 48-kohaline birelss-unibuss ja 2 versiooni rööpa-alusest unikarist: 18-kohaline kolmesektsiooniline ja kuuekohaline ühesektsiooniline. Kolmel neist saab täna sõita, peale unibaiki, mis on tagasiteel koju pärast näitust Singapuris.

Projekteeritud ja valmistatud on ainulaadne 6-kohaline peretüüpi ülikiire unibuss, see on meie SkyWay sport-elektrisõiduk, mille esmaesitlus toimub septembris Berliinis rahvusvahelisel näitusel Innotrans 2018. Vaatamata väikesele mahutavusele, nagu sõiduautol, võimaldab see pikemas perspektiivis tagada SkyWay linnadevaheliste teede tootlikkuse enam kui miljon inimest ööpäevas, mis on kordades rohkem kui ülikiiretel raudteedel, kusjuures elektrienergia tarbimine (ümberarvestatult kütusesse) on 8 liitrit 100 kilomeetri või 1,33 liitrit reisijatekilomeetri kohta. Näiteks sama klassi sarnased 2-kohalised sportautod kulutavad kiirusel 500 km/h  enam kui 100 liitrit kütust 100 kilomeetri kohta (tõsi, need ei suuda arendada sellist kiirust, kuna selle jaoks peaks autol olema 3 tuhande hobujõuline mootor). Samamoodi nagu Henry Fordi peretüüpi sõiduautod vallutasid omal ajal terve maaillma, seljatades viimaks 19. sajandi laiaulatusliku raudteede arengu, saab ülikiirest unibussist juba üsna pea turuliider, siis kui rajatakse trossteede võrgustik, kuna see ei ole sõiduautost kallim.

Tegelikult on kõik, mida teeme humanismist tulvil – ainus õige viis maailma suhtuda on armastusega kogu inimkonna ja iga inimese vastu, võideldes nende külluse eest. Meie investorite seas on väga palju erivajadustega inimesi, ka ratastoolis ja lubasin neid aidata, parendades nende liikuvust ja pakkudes uusi võimalusi. Mitte üksnes meie investorite jaoks. Maailmas on ligikaudu 130 miljonit ratastooli aheldatud inimest, kelle jaoks sõltub liikumisvõimalustest töökoha leidmine. SkyWay elektriautodega võiks neist saada näiteks taksojuhid või pitsakullerid. Juht sõidab ratastooliga autosse ning seal istudes saab seda juhtida. Ratastool ise on juhitav, sõidukil on elektrimootor, millega saab läbida 40 km kiirusel kuni 20 km/h – isegi ratastoolil endal ei ole maailmas analooge, tegemist on väikese elektrisõidukiga. Kõnealust arendust esitleme käesoleva aasta septembris erialasel näitusel Moskvas, selleks, et tõmmata maksimaalselt tähelepanu mitte üksnes arendusele, vaid ka erivajadusega inimeste liikuvusprobleemidele. […]

SkyWay tehnoloogia näitab üha enam oma universaalsust ja loovust. Sel aastal oleme valmistanud mitmeid trosstranspordiga seotud tooteid, näidates SkyWay tehnoloogia insenerlahenduste baasil taristusünergia potentsiaali.

Näiteks projekteerisime ja valmistasime helikopteri Ka-26 baasil maailma suurima drooni, mis võib vedada vahemaal kuni 500 km 1,5 tonni kaupu mitme kilomeetri kõrgusel maapinnast kiirusega 170 km/h. See ei ole mänguasi – vajame drooni trossteede ehitamiseks keerukates loodus- ja ilmastikutingimustes: mägedes, jõgede ristumiskohtades, järvedes, soodes, džunglis ja tundras. Droon läbib katseid edukalt.

Droon on tõeline helikopterist müügiartikkel – sellel on meie poolt väljatöötatud autopiloot ja arvutinägemisega intelligentne juhtimissüsteem. […] Lennuturul hakkab selline droon maksma vähemalt 5 miljonit dollarit, selliseid lennumasinaid vajatakse tuhat tükki ning nende vastu on juba mitmes maailma riigis suurt huvi üles näidatud.

Ehitasime jalakäijatele mõeldud tross-silla – […] kerge, ilusa, soodsa ning just selleks, et näidata, et suudame ehitada uut tüüpi tross-sildu – nii autoteede, raudteede kui ka jalgteede tarbeks. Tavalistest talasildadest on need 2 korda odavamad ja neil puuduvad paisumispilud, mis on traditsiooniliste talasildade suurim murekoht, kus sõiduki iga ratas põrkub, mis vähendab nii silla, kui ka sõiduki kasutusiga.

Läbi nende ja teiste arenduste näitame SkyWay tehnoloogia üht tähtsaimat omadust, milleks on paindlikkus. […] Seega rekonstrueerisime kerge L-kujuliste tugedega estakaadi, tugevdasime nii teestruktuuri, kui ka tugesid […], mistõttu saab sellel sõita ka 14-kohalise unibussiga. Olgugi, et unibuss on 5 korda raskem kui unibaik, mille jaoks kõnealune trass projekteeriti ja ehitati.

Ehitasime sõidutee alla veel ühe trosstee – superkerge trassi, umbes 250-meetriste talavahedega. […] Tõsi, see tundub mõnevõrra raske tulenevalt kõrgetest tugedest, millega on seotud jaamad ja depoo. […]

Ükskõik kui palju me ka ei tahaks ja milliseid jõupingutusi ei rakendaks, ei lähe kahjuks kõik alati plaanipäraselt. Lihtne saab olema neil, kes meid selle tee avastamisel järgivad. Meie jaoks on see okkaline. Ülikerget trassi pole ju veel ehitatud. Saime oma varustajatelt ülitugevat traati […] rööbasteestruktuuril veel trosse ei ole, mistõttu ei saa me teile näidata, kuidas töötab veel üks meie elektrisõiduk – 2-kohaline rööpa-pealne uniwind, mis seisab külalistemaja kõrval platsil. […] Ka ei saa siin lendamas näha drooni, kuna selle jaoks on ÖkoTehnoPargil tarvis lennuluba ja meile seda lihtsalt ei väljastata, eriti sellise asustustiheduse juures. […]

Minu käest küsitakse sageli, miks me ei ehita ülikiiret trassi, et oleme ajakavast maas ja raiskame liiga palju investorite raha.

Esiteks oleme teinud kavandatust rohkem oluliselt väiksema rahaga, millest rääkis isegi meie partner, keda tsiteerisin. Teiseks oleme riskiettevõte ja plaanid ei ole dogmad, vaid arenguvektor. Kes oleks näiteks osanud ennustada, et Leedus kuulutatakse mind Venemaa spiooniks, algatatakse kriminaalasi, blokeeritakse kõik arved ja võetakse ära kogu vara? Üks tark inimene ütles tol ajal Leedus mulle nii: “Sul ei ole mõtet midagi tõestama hakata. Kui sa ei taha, et sinu padja alt leitaks padruneid ja taskust narkootikume, sõida kiiresti koos perega Leedust ära.” Nüüdseks on kriminaalasi lõpetatud, raha tagastatud ning olen juba kaevanud Leedu valitsuse peaprokuratuuri kohtusse, kes avas minu vastu kohtuasja ilma igasuguse põhjuseta, ilmselt kõrgemate jõudude survena ning nõuan 10 miljoni euro suurust kahjutasu minu ja SkyWay maine kahjustamise ning saamata jäänud tulude eest. Leedu viskas meid 2 aastat tagasi üle parda, vähendades nii ise oma investeeringute mahtu vähemalt 100 miljoni dollari võrra.

Mäletan, kuidas seisin üksi siin “tühermaal”, umbrohuga kaetud tankipolügoonil, 3 aastat tagasi ja mõtlesin: “Mis teha?”

Arvate, et Valgevenes võeti meid paremini vastu? Kõige loetavamates veebimeedia väljaannetes Tut.by ja Onliner avaldati seeria moonutatud artikleid, milles SkyWay-d nimetati püramiidskeemiks ja ÖkoTehnoParki potjomkini külaks ning taheti minuga arveid õiendada. Meenus kõnealuste artiklite üks sadadest sarnastest kommentaaridest, mille kirjutasid minu pihta ilmselt äraostetavad ajakirjanikud ise […]: “Miks ei ole seda sinise lõustaga joodikut veel kinni nabitud ja riigist välja aetud? Kus on KGB ja presidendi silmad?” Siiani käime nende meediaväljaannetega kohut ja Valgevene kohus hoiab ajakirjanike poolele: “Väidetavalt ei solva nad kedagi ja tegelikult on ajakirjanikul õigus oma arvamusele.” Seetõttu läheme kaugemale ja anname Onliner-i Euroopa kohtusse. Meile põhjustatud kahju ei saa jääda karistuseta.

Tänu neile artiklitele ei taha siiani meie juurde tööle tulla mitmed konstruktorid: “Me ei lähe tööle kurjategijate juurde, kes varsti kinni pannakse.” Samasugune arvamus on Valgevene transpordiministril, kes on Onliner-i sõber. Näiteks ÖkoTehnoParki külastades nimetas ta mind valitsusliikmete ees kurjategijaks. […] Olen teadlik, et ta nõudis ettevõtlusajakirjast Belavia («Белавиа») SkyWay-st ja peakonstruktor rääkiva artikli väljavõtmist, ei lubanud meie väljapanekut – 14-kohalist unibussi ja 18-kohalist unikari – rahvusvahelisele näitusele Minskis ning kirjutas negatiivse arvustuse Valgevene presidendile. Seetõttu ei külastanud president ka meie ÖkoTehnoParki, olgugi, et see oli kavandatud.

Valgevene Teaduste Akadeemia lükkas kaks korda tagasi meie taotluse saamaks “Teadusliku organisatsiooni” staatust, tuues ettekäändeks: “Pinguldasite trosse ja sõidate nende peal – mis siin teaduslikku on?” Kusjuures teaduslikku on meil rohkem kui mõneski Akadeemia teadusuurimisinstituudis.

Mis siis imestada, et 2 aasta jooksul ei suutnudki me saada maad 21-kilomeetrise ülikiire test-trassi jaoks, olgugi, et kogusime 16 pitseeritud kinnitust alates elektriinseneridest ja raudteevahtidest ning lõpetades tuletõrjujate ja keskkonnaspetsialistidega. Kõrgematelt ametnikelt saime selliseid vastuseid: “Teie argumendid, et SkyWay on Valgevene jaoks vajalik, ei ole veenvad – soos, mida trass läbib, võetakse maha palju väärtuslikke puid, ka lindudest on kahju, neid hukkub paratamatult tänu ülikiirele unibussile.”

Ilmselgelt – kui mägi ei tule Muhamedi juurde, läheb Muhamed mäe juurde. Meie investorid ei saa aastaid oodata. Umbes pool aastat tagasi hakkasin otsima võimalust ehitada ülikiire katsetuskompleks teise riiki.

Täna saan selle riigi nime välja öelda: tegemist on Araabia Ühendemiraatidega. Saime kõnealuse riigi valitsuse toetuse.

“Meil on väga vaja teie teid, mis on ökonoomsed, keskkonnasõbralikud, ohutud, kuid meie looduslikud ja ilmastikutingimused on hoopis teistsugused,” kõneleti Emiraatides. Väljakannatamatu kuumus, kõrge niiskus, orkaanituuled, meresoolad õhus, vees ja pinnases, mis korrodeerivad mistahes konstruktsiooni, liiv ja tolm, mis sõna otseses mõttes tungivad kõikjale. “Me ei saa selliseid tehnoloogilisi riske võtta. Näidake oma teede prototüüpe siin ja lisage nende maksumus riigihanke aadressprojektide kuludesse. Seda enam, et teil ei ole veel ülikiiret kompleksi, isegi kiirust 150 km/h ei saa te meile näidata – Valgevenes on teil liiga lühikesed testlõigud. Te ei saa esitleda meile raskekaupade vedusid, sealhulgas ka merekonteinereid, kuna puuduvad rohkem kui 1-kilomeetriste vahelõikudega trassid.”

Valitsus kinnitas oma sõnu tegudega. Nad on juba näidanud, kui väga vajalikud on neile trossteed. Meile on eraldatud kokku enam kui 50 hektarit maad, kahe SkyWay tehnoloogilise platsi jaoks – esimene on 2,5 km pikkune linna- ja kaubaveotranspordikomplekside jaoks, sealhulgas kuni 35 tonni kaaluvate merekonteinerite tarbeks, kus on kavas jõuda kiiruseni 150 km/h. Teine lõik on pikkusega 25 km, seal on kavas jõuda kiiruseni kuni 600 km/h, pikendades ala 60 km-ni, ehitame tulevikus Hüper-U eesvaakumtoru ja jõuame kiiruseni 1250 km/h.

Olen kõnealuse hüperkiire projektiga töötanud juba rohkem kui 40 aastat – alates möödunud sajandi 70-ndatest, juba enne seda, kui lõin SkyWay. […] Aastate jooksul on kõik tehnilised lahendused juba loodud ja sellest saab veel üks läbimurdeline transporditehnoloogia, mis erineb kardinaalselt näiteks Elon Muski Hyperloopist.

Maa eraldati meile Emiraatides tasuta, olgugi, et kõnealuse maa turuhind on 750 miljonit dollarit. Tegemist on üsna kalli investeeringuga SkyWay-sse – see tähendab, et meie partneriks sai maailma kõige uuendusaltima riigi valitsus, mis tähendab, et AÜE tahab, erinevalt Venemaast, Leedust ja Valgevenest, saada meie läbimurdelise transpordi- ja taristutehnoloogia arendamise ja edendamise maailmakeskuseks. AÜE kavatseb rajada USA-s asuva “Silicon Valley” sarnase trossrööbas-tehnoloogiakeskuse, kus katsetataks nii kõiki trossrööbas transporditehnoloogiaid kui ka nendega kaasnevaid taristutehnoloogiaid: ridalinnad, uus “roheline” energia, viljakas jäätmepinnas, vaakumklaas ja palju muud.

Alustame ehitust Emiraatides septembris. Kõik on selleks valmis. Need on meie esimesed aadressprojektid, niinimetatud “seonduvad projektid” – riigihankega troopilises käituses olevad transporditaristu komplekside prototüübid.

Niipea, kui ehitustöödega alustame, avanevad kõik lepingud, mille alusel toimub rahastamine. Selliseid projekte on täna kümneid, kogupikkusega mitutuhat kilomeetrit, kogumaksumusega rohkem kui miljard dollarit. Tegemist on nii kaubaveo-, linnasiseste, kui ka linnadevaheliste trassidega Emiraatides, Saudi-Araabias, Egiptuses ja teistes Lähis-Ida riikides ning ka Emiraatidest kaugel asuvas Brasiilias. […]

Seega ei ehitata Emiraatidesse kõigest mõningaid testlõike, vaid uuenduslikke tehnoloogilisi platvorme, kus luuakse kogu kaasnev taristu, mis on vajalik ja piisav, et SkyWay-st saaks transporditaristu maailmaliider, nimelt: teadusuuringutes; hariduses; käitamises; projekteerimises ja konstrueerimises ning seeriatootmises, ent mitte katsetootmises nagu Minskis; siia tuleb ka oma päikeseenergia – lineaarne, mis ulatub piki trassi ning palju muud. Ja kõik see on üle maailma suure hulga projektide tellimuste ja rahastamise kuldvõtmeke. Meie peame rahastama tehnoloogiat troopiliseks rakendamiseks järgmistes etappides: varemalt kavandatud eelarve kohaselt 13.-15. etapis. Juba nendel etappidel, nagu varemalt kavandatud, jõuavad meieni projektide esimesed suuremad ettemaksud ja rohkem raha ei ole tarvis.

Mitmed meie investorid, eriti need, kes on investeerinud väikese summa, on mures IPO, dividendide ja osakute tagasiostmise pärast. Samas teavad ainult vähesed, et suurimaks investoriks on siiani insener Junitski. Kuid mina olen oma investeeringu suhtes kindel – see kapitaliseerub väga kiiresti ja SkyWay ettevõtete grupi turuväärtuseks on hinnatud vähemalt 5 miljardit dollarit, kui aktsiaid nimiväärtusega maksumusega 400 miljardit dollarit soetavad turul tuhanded investorid diskondiga 80 ja vähem. […] Muide, hinnangut minu intellektuaalomandile ei teinud valgevenelane Junitski, nagu kirjutas interneti kollase ajakirjanduse lipulaev Onliner, vaid sõltumatu hindamisettevõte, millel on intellektuaalomandi hindamise ja oskusteabe ainuõiguse hindamise rahvusvahelised litsentsid.

Ma mitte üksnes ei loonud SkyWay tehnoloogiat, vaid jätkan sellesse põhimõtteliselt kogu teenitud raha investeerimist.

Peaaegu 5 aastat tagasi alustati SkyWay tehnoloogia rahastamist ebatraditsionaalsel viisil, selle parimas mõttes. See oli loodud investorite, mitte minu isiklikes huvides – seejuures ei muutu uute investorite tulekuga tehnoloogia osakute üldkogus, nende arv on muutumatu, ehk siis iga investori osakuid (protsentides) ei ole võimalik asutajate poolt vähendada, nagu näiteks juhtus Facebookiga. Minult kui loojalt ostetakse osakuid ning minu osakud loomulikult vähenevad – tegemist on minu rahaga. Ent tegelikkuses ma isegi ei näe neid investeeringuid, need lähevad otse SkyWay ÖkoTehnoPargi rahastamiseks. Samas jõuab meieni paraku ainult osa investeeringutest, umbes pool, olgugi, et võtsin nende eest 100 protsendilise vastutuse. Kui see on pettus, nagu mõned usuvad, siis see mõte on mõnevõrra kummaline, kui mitte öelda, et suisa jäle. Petturid jooksevad ju reeglina võõra rahaga ära, kuid meie puhul läheb raha ühise eesmärgi jaoks ning mitte keegi ei poe peitu ega pane plagama.

Praegu loome lisaks veel plokiahelal põhinevat fundamentaalselt uut tehnoloogilist platvormi. Kõnealust tööd viime läbi koos Araabia Ühendemiraatide partneritega, kuna tegemist on ainsa riigiga maailmas, kus plokiahelat toetatakse ja arendatakse riiklikul tasemel, sealhulgas transpordisektoris.

Selles maailma mastaabis platvormil ehitatakse turvaline ja tõrketaluv juhtimissüsteem kõigi SkyWay tehnoloogiate jaoks – tehnoparkide, SkyWay aadressprojektide, veeremi, taristu ja ülemaailmse võrgu Transnet tarbeks. Meie plokiahela platvormi abil väljastame ka uue krüptovaluuta, mis on rohkem kui lihtsalt arvestusühik. Meie krüptovaluuta võimaldab mitte üksnes kasutada kõiki Transneti teenuseid, vaid annab ka igaühele võimaluse osaleda selle arengus ja näha oma panust.

Käesoleva aasta oktoobris esitleme uut arenguetappi – SkyWay ettevõtete grupis algab obligatsioonide ümbervormistamine nö “tagasiostu” ettevõtteks. Ka investoritel avaneb võimalus vahetada plokiahela platvormil oma SkyWay osakud ÖkoTehnoPargi ja aadressprojektide tokenite vastu.

Selgitan seda lähemalt. Anname neile, kes kohe alguses 2014. aastal investeerisid SkyWay-sse, võimaluse soetada tokeneid. Seejärel lisanduvad etapi kaupa need, kes liitusid meiega hiljem – 2015., 2016. aastal jne, kuni nendeni, kes said osakuid kingituseks.

SkyWay tehnoloogia osakute vahetamine tehnopargi ja aadressprojektide tokeniteks võimaldab investoritel kiiremini näha oma panuse tegelikku väärtust. Neil on võimalus tokenite kaudu suunata, valides, kuidas neid rakendadakse.

Samal ajal obligatsioonide vahetamisega tokeniteks toimub ka krüptovaluuta müük. Tokeni hinna määrab turg, nagu mistahes muu valuuta ja krüptovaluuta puhul ning see tõuseb seni, kuni selle järele on nõudlus.

Tokenid tulevad eeskätt SkyWay sissetulekutest kasumlikelt toimivatelt aadressprojektidelt, mida on aja jooksul aina enam.

Mitte keegi pole iial midagi sarnast välja pakkunud ega teinud, veel enam maailma mastaabis. Aga meie teeme seda koos teiega, samamoodi nagu rajasime Marina Gorkasse ÖkoTehnoPargi. […]

Koos teiega loome erakordselt keeruka äri kõige konservatiivsemas ja enim korrumpeerunud tööstusharus – transpordivallas. Tööstusharus, kus uued transpordiliigid ilmuvad iga 100 aasta järel, jäädes teedele sõitma kümneteks või isegi sadadeks aastateks. Näiteks sellise lihtsa leiutise nagu rakmete massilise kasutamiseni kulus 700 aastat, tavalise sadula puhul oli aeg veel pikem – tuhat aastat.

Meiega võitlevad ka edaspidi ebaausad konkurendid ja nende lobistid, kasutades kõiki mõeldavaid ja mõeldamatuid meetodeid, seetõttu ei ole meil mõistlik kõiki mune ühte korvi panna. Ja me võidame niikuinii – kaotavad meie ebaausad konkurendid ja nende huvide lobistid, sest SkyWay on oma enneolematute tehniliste, majanduslike ja sotsiaal-poliitiliste eeliste tõttu teiste transpordiliikide ees, vajalik kogu inimkonnale, mitte eraldiseisvale riigile, ettevõttele või üksikule ametnikule.

Meiega on targem sõbrustada, mitte sõdida – nii on kõigile parem.

Marina Gorkas asuva ÖkoTehnoPargi areng ja täiustumine jätkub ka edaspidi, kuna see on loodud “100-ks aastaks” põhimõttel. Me ei lähe siit kuhugi, lihtsalt meie pikaajaline arenguvektor on täpsustunud tulenevalt minu poolt selgitatud asjaoludest.

Tänan tähelepanu eest ning:

“Ehita SkyWay-d – päästa planeet!”

SkyWay teabeteenistus valmistab ette rea möödunud ÖkoFest 2018-le pühendatud väljaandeid, milles saate täpsemalt tutvuda Anatoli Junitski poolt esitatud projektettevõtte uute arenduste ja SkyWay tehnoloogia edasise arenguga.

Vaatat Anatoli Junitski kõnet koos eestikeelsete subtiitritega:

Originaal: https://skyway.capital/et/novosti/kofest_2018_5/https://skyway.capital/et/novosti/kiirkokkuvte_kofest_2018_st/

%d bloggers like this: