XI Rahvusvahelisel näitusel “Venemaa transport”, mis toimus 6.-8.detsembril 2017 Moskvas, toimus SkyWay konverents. Konverentsil võttis sõna SkyWay projektettevõtte peadirektori asetäitja arendusalal Viktor Baburin, kes oma kõnes jagas kuulajatega viimaseid uudiseid ja plaane SkyWay tehnoloogia strateegiliseks arendamiseks.

Eelkõige märkis Viktor Baburin, et hoolimata paljude projektipartnerite soovist näha esimest teed Venemaal, eeldab SkyWay rakendamise ärihuvi perspektiivikamate turgude kaalumist, kus esineb vähem raskusi.

“Meil on vaja harjuda sellega, et raudset eesriiet enam ei ole. Me oleme rahvusvaheline ettevõte ega pea töötama oma sünnikohas. Äriettevõttena oleme loodud selleks, et saada tulu, mitte tegeleda patriotismiga. Me peame minema sinna, kus turg võtab meid vastu ja kus ametnikud ütlevad: “Me ootasime teid juba eile. Kas te võiksite hakata ehitama kohe täna, sest homme võib olla juba hilja.”

Samuti ütles Viktor Baburin, et sellistes riikides nagu India, kus praegu toimub kiire majanduslik ja demograafiline kasv, tuleb SkyWay-projekti hakata rakendama juba täna, mida kinnitavad ka kohalikud tööstuse juhid. Tema sõnul kogub India pool kokku kõik uuenduslikud ideed, mille hulgast võidab see, kes näitab tehnilist ja kaubanduslikku elujõulisust.

“Praegu läheb Euroopa aktiivselt üle tööstusele 4.0. Niipalju, kui mina tean, kasutatakse Venemaal sellist tehnoloogiat ainult sõjalistes ettevõtetes. Kuid üldiselt jääb Venemaa selles plaanis maha”.

Projekti konkurentsivõime tõstmiseks projekteerimisbüroodes ja ettevõtte”Trossrööbastehnoloogiad” (ЗАО «Струнные технологии») tootmisüksuses on sisse viidud tööstuse 4.0 elemendid: juba pool aastat töötab ettevõtte ekspertide meeskond ettevõtte Dassault Systems veeremi virtuaalmudelite ja – joonte töösüsteemiga. Selline süsteem võimaldab inseneriprojekte luua kooskõlastatult ja kiirelt ning valmistada tootmises rakendamiseks vajalikku tehnilist dokumentatsiooni. Kõik muudatused, mida insenerid teevad maketil, mõjutavad toodangu lõplikku mudelit, tehnilisi omadusi ja kulusid.

Tööstus 4.0 põhimõtete kasutamise vajadus tuleneb ka asjaolust, et infosüsteemid võimaldavad lepinguid sisaldavate projektide ülesannete üleandmist teistest riikidest pärit inseneridele. See on vajalik, sest ettevõtte astumisel maailmaturule, eriti selle esimestel etappidel ei ole füüsiliselt võimalik iseseisvalt kogu maailmas tööd teha.

“Me peame mõistma, et me elame tõelises füüsilises maailmas, kus on ainult 24 tundi, kus inimesed soovivad mitte ainult töötada, vaid ka elada oma peredega normaalset täisväärtuslikku elu, mistõttu me ei saa esialgu võtta ette suurt hulka projekte. Meil on praegu kõigest 400 inimest. Sellise keerulise kompleksi jaoks oleks vaja mitte 400 vaid 4000 inimest – veel parem, kui neid oleks 40000. Muidugi me jõuame selleni, kuid järgmisel aastal võime võtta ette 1-2 projekti”.

Muuhulgas kommenteeris Viktor Baburin ka välismaiste projektide arengut Indias ja Indoneesias, millest me juba varem teatasime:

“Peame ehitamise koha valima strateegiliselt täpselt. Peame valima koha, mis lubab meil öeldes “A”, öelda ka “B”. Me peame tingimata lähenema sellele siduslepinguga või sidusrahastamisega. Tinglikult öeldes, me teeme küll 2 kilomeetrit, kuid meil on olemas juba leping, et kohaliku sertifitseerimise läbimisel ja kui tehnoloogia jõuab deklareeritud tulemusteni, saame automaatselt lepingu palju huvitavamale lõigule – näiteks 30 kilomeetrile, mida rahastab kas riik või eraisikud. ”

Viktor Baburin rõhutas oma sõnavõtu lõpul, et kõige olulisemateks valdkondadeks on projekti arendamine Indias, Indoneesias ja AÜEs.

Praegu osaleb Viktor Baburin Araabia Ühendemiraatide töörühmas, kus koos SkyWay peakonstruktori Anatoli Junitskiga peetakse läbirääkimisi potentsiaalsete klientidega JTT transpordisüsteemide kasutuselevõtuks sadama taristurajatistes.

VAATA galeriid Moskva näituselt: https://goo.gl/SUAs4i

Originaal: https://skyway.capital/et/novosti/viktor_baburin_skyway_lhiaja_plaanidest/

%d bloggers like this: