1. novembril 2019 ilmus Eesti infoportaalis Rahageenius Kristjan Ats Mägi kirjutatud artikkel pealkirjaga “Kurikuulsad skeemitajad asusid jälle sotsiaalmeedias eestimaalaste raha noolima“, mis süüdistab SkyWay arendajaid ning projektile kaasaelajaid petuskeemis osalemises.

Avaldame artikli koos meiepoolse vastulausega, kus täpsustame mõningaid väiteid ja mõtteid.

TaevaTee.ee vastus artiklile:

1. novembril ilmus Eestis tegutseva meediaportaali raha.geenius.ee uudisterubriigis artikkel, millel õudutekitav pealkiri “Kurikuulsad skeemitajad asusid jälle sotsiaalmeedias eestimaalaste raha noolima”. Ajakirjanik hoiatab lugejaid petuskeemi eest, mis juba aastaid inimeste päid hullutab.
Kuna artikli koostamisel ühegi SkyWay partneriga ühendust ei võetud, avaldame vastulause, kus selgitame Kristjan Ats Mägi väiteid.

Artiklis: “…näiteks Minski lähedal on nende prototüüp püsti pandud,…”

Täpsustan: Prototüüp Minski lähedal on 35.9 hektaril (võrdluseks: Ülemiste keskuse pindala koos parklaga on 9.2 hektarit) laiuv ÖkoTehnoPargi nime kandev kompleks, kus toimub SkyWay mudelite ja rajastruktuuride testimine. Erinevaid trassitüüpe on seal hetkel 5. Reaalseid veeremimudeleid, mida ka ÖkoTehnoPargis testitud on, on praegu 8, sh kaupade veoks mõeldud UniTruck, inimeste kiireks transpordiks kiirusel 500 km/h ette nähtud Unilёt, linnatranspordiks loodud Unibus, selle mugavam versioon Unicar, kaunite paikade jaoks mõeldud Unibike ja veel mõned.
Kõik soovijad võivad keskust külastada ja taevateel sõitu isiklikult proovida. Olen ise SkyWay’ga sõitnud ja võin öelda, et see kogemus on midagi enneolematut.

Artiklis: “…kuid teistes riikides on läbirääkimised ettevõtte vastuolulisuse tõttu katki jäänud.”

Täpsustan: 2018. aasta septembris toimus pidulik tseremoonia Araabia Ühendemiraatides Sharjah emiraadis, kus pandi nurgakivi SkyWay Innovatsioonikeskusele. Sharjah Teaduspargi juurde ehitatav keskus võtab enda alla enam kui 50 hektarit maad ning sellest saab SkyWay esitluskeskus troopilistele turgudele.
Selle aasta oktoobri lõpus toimus suurejooneline käidukatsetuste algus keskuse esimesel trassil, mida tuli vaatama Sharjah emiir isiklikult. Sündmus leidis kajastust mitmetes meediakanalites, nt Gulf News, Arabian Business, Dubai of W.

Sharjah valitseja Šeik Sultan III ja SkyWay looja Anatoli Junitski istumas SkyWay Unicar’is 2019. aasta oktoobris.

2019. aasta aprilli lõpus teatas Dubai valitseja plaanist ehitada emiraati 15-kilomeetri pikkune SkyWay trass, millel 21 jaama. Uudist kajastasid mitmed meediakanalid, nt Khaleej Times, Whats On, Construction Week Online, Delfi.ee.

Dubai emiir ja kroonprints SkyWay Unibike’iga Maailma Valitsuste Tippkohtumisel 2019. aasta veebruaris.

Eraviisilises vestluses, mis toimus pärast esialgse artikli avaldamist, palus ajakirjanik mul selgitada, miks Skyway, nagu Finantsinspektsioonist öeldi, ilma FI loata Eestis aktsiad müüb?

Täpsustan: TaevaTee.ee veebilehel rubriigis “Investoritele” on kirjas “Investor-kreeditoriga sõlmitakse konverteeritava laenu leping, laenu tagatiseks väljastatakse investori nimele sertifikaat, mis on SkyWay aktsiate omamise tõendiks.“.
Konverteeritava laenu leping – see on leping, mille alusel annab investor ettevõttele rahalist laenu, mida võib kas konverteerida osakuteks või tagastada 3 aasta pärast aastase kasumiga 4%. SkyWay ei “müü” aktsiaid, vaid annab need laenu tagatiseks.
Konverteeritava laenu lepingut sõlmides allkirjastab investor soovi korral nõudmise, mille alusel ta saab kohe ettevõtte osakud enda omandisse, saades seega SkyWay tehnoloogia kaasomanikuks. Kui ta ei allkirjasta nõudmist, siis annab ta oma rahalised vahendid üle laenu tingimustel: ta võib saada need tagasi kuni 3 aasta pärast kasumiga kuni 4% aastas. Peale lepingu sõlmimist, juhul, kui investor allkirjastab nõudmise, edastatakse tema andmed ERRSH III fondi osakute vormistamiseks.

SkyWay on teise tasandi transpordisüsteem, millega on tänaseks sõitnud juba 6000 inimest. SkyWay süsteeme iseloomustab ülimalt kõrge turvalisus (puudub võimalus kokkupõrgeteks), loodussõbralikkus (väike maakasutus, taastuva energia kasutamine), madalad ehitus- ja käitamiskulud ning enneolematu kiirus (arendamisel kuni 1250 km/h).
SkyWay koostööpartnerid on mitmed ülikoolid ja maailma tippettevõtted, nt Dassault Systemes, Bekaert, Voestalpine. Projekti suhtes on toetust avaldanud dalai-laama, Steven Seagal ja Aivar Riisalu. Ka ÜRO on valinud SkyWay ametlikuks partneriks Jätkusuutliku Arengu programmis “Meie maailma ümberkujundamine: Säästva arengu tegevuskava aastaks 2030”. 

Dalai-laama ja SkyWay looja Anatoli Junitski dalai-laama residentsis 2017. aasta mais.

Jääb mõistmatuks, miks Eesti meediani ei taha kuidagi jõuda SkyWay’d puudutavad positiivsed uudised väga mõjukatest allikatest ning miks ei ole ükski Eesti peavoolumeedia ajakirjanik siiani võtnud nõuks külastada isiklikult ettevõtte Valgevenes asuvat ÖkoTehnoParki, et pakkuda publikule vahetut ja objektiivset uudiskogemust. 2017. aastal kutsusin ÖkoTehnoParki Eesti Ekspressi ajakirjaniku Toivo Tänavsuu, 2018. aastal Kuuuurija Katrin Lusti, sel aastal kutsun sinna Rahageeniuse reporteri Kristjan Ats Mägi.

Venemaa juhtiva ärikanali RBK reportaaž 2019. aasta augustis toimunud SkyWay 4. ÖkoFestilt (eestikeelsete subtiitritega):

Vastulause autor: Jan-Sander Simmerman, lehe TaevaTee.ee haldaja ning SkyWay projekti aktiivne investor.

Investeeri SkyWay arendamisse ja võida SkyWay edust!

AVA ENDA TASUTA VEEBIKONTO

%d bloggers like this: