Monza linn, mis on Põhja Itaalia Monza ja Brianza provintsi keskus, on kogu maailmas tuntud oma autodroomidel regulaarselt peetavate Itaalia Grand Prix sõitude tõttu, mis on üks vanimatest etappidest «Vormel-1» klassis.

Pühapäeval, 17. veebruaril 2019 avaldati kohalikus veebiväljaandes Il Cittadino MB artikkel pealkirjaga «Transport, SkyWay Vimercati teelõigul: alternatiivne M2 on rööpa-alune monorelsstee».

Artiklis kirjeldavad ajakirjanikud ideed ühendada Cologno Nord (Milano metroo teise liini jaam Colono Monzese omavalitsuses) Vimercate linnaga, kasutades «mehitamata õhutaksosid, mida juhitakse eemalt». Idee autor on Põhjaliiga provintsi nõunik Fabio Meroni. Nagu märkis artikli autor Monica Bonalumi, «mõte on õhus».

Lissone endise linnapea sõnul:

«Rohkem kui kakskümmend aastat räägime rohelise metrooliini pikendamisest, mis ei ole kahjuks siiani teostunud selle ehitamise märkimisväärsete kulude tõttu. Selleks, et seda protsessi kiirendada, peaksid poliitikud kaaluma alternatiivseid tehnoloogiaid, mida kasutatakse teiste maades».

Juba mõnda aega,– jätkas poliitik oma mõtet, – juurutatakse erinevates piirkondades muid projekte, mis eristuvad tavapärastest metroosüsteemidest – alates monorelsist kuni köisteedeni ja estakaad-tüüpi transpordisüsteeme. Erilist tähelepanu juhtis ta SkyWay projekti alusel loodud trosstehnoloogiale, mis on tema sõnul Dubais kasutusel juba Expo 2020 ajal.

«Tegemist on teise tasandi transpordisüsteemiga,– selgitas Meroni, – mis on oluliselt soodsam kui maa-alune või -pealne metroo, kuna selle rajamiseks ei ole tarvis kaevata tunneleid, ega ehitada teid sellistesst linnapiirkondadesse nagu meie oma, kuna süsteem toetub tugedele, mille vahele on kõrgele pingutatud spetsiaalne relss… Trossteid saab kiirelt ehitada ning kuna need on tõstetud, siis kulub maaeralduseks vähem raha».

22. jaanuaril esitleti projekti mitmele provintsi linnapeale, 7. märtsil kaalub seda Transpordikomisjon, millele järgneb kõnealuse pakkumise arutamine Agrate, Brugherio, Carugate, Concorezzo ja loomulikult Vimercate kohalike linnavõimude poolt.

Carrocco esindaja märkis: «Poliitika peaks tulevikku vaatama, mitte minevikku kinni jääma. Tänasel päeval leidub tehnoloogiad, mis oleksid kaks kümnendit tagasi mõeldamatud olnud: regioon ja provints võiksid korraldada külaskäigu Valgevenesse, riigiorganite jaoks loodud teemaparki, et näha, kuidas trosstransport toimib».  

Sellise reisi saaks läbi viia ühe päevaga. Taristuteemalised debatid muutuvad lähiaastatel valitsuste tegevuskavades aina olulisemateks, kuna: «Kui piirkondlik autonoomia jõustub, on Lombardial transpordivallas rohkem volitusi ja ressursse investeerimiseks. Siis oleks võimalik otsustada juurutada uuenduslikke programme: seetõttu püüangi taaselustada Cologno Nordi ja Vimercate transpordilahenduste võrdlust».

Selle loo tingis kaudselt SkyWay ja Dubai teede- ja transpordiministeeriumi ühisprojekt – Dubai Sky Pods – ning soovime siiralt, et ka Lombardia administratiivüksuse elanikud saaksid iga päev nautida kiireid reise sõltumata kuningliku ralli maailmameistrivõistluste kalendrist!

Originaalartikliga saate tutvuda siin.

Originaal:  https://skyway.capital/news/new?id=376

%d bloggers like this: