Ajalehe Vetšernaja Moskva veebilehel avaldati intervjuu ettevõtte Unitsky String Technologies Co. peakonstruktori Anatoli Unitsky‘ga. Jagame kokkuvõtet intervjuu peateemadest. Täismahus intervjuud saate lugeda «Vetšernaja Moskva» veebilehel.
Trosstranspordist
Intervjuu alguses rääkis Anatoli Unitsky, kuidas sai trosstransport oma nime. Inseneri sõnul liigub SkyWay transport relssidel, millesse on paigaldatud eelpingestatud traadid. Tulenevalt pingestamisest muutuvad need trossilaadseteks.
Elektrisõidukist
Anatoli Unitsky märkis, et trosstransport on 7 korda tõhusam kui tänapäevaste tootjate elektrisõidukid. Seda tänu trosstranspordi terasratastele, mille kokkupuutepind relsiga on väiksem kui kummist rehvidel maapinnaga.
Transpordiprobleemidest
Anatoli Unitsky sõnul on transpordi puhul üheks peamiseks probleemiks õhutakistus. Selle probleemi lahendamist segab sõiduki ja tee vaheline ekraaniefekt. Sõiduki alla tekib turbulents, mis vähendab liikumise tõhusust. Ekraaniefektist vabanemiseks tuleb tõsta transport maapinnast kõrgemale, mis parandab aerodünaamikat 2,5 korda.
Katsetustest
Trosstranspordi aerodünaamilisi omadusi katsetatakse läbipuhketorus. Katsetused on näidanud, et SkyWay transpordi aerodünaamika on parem kui Bugatti sportautol, mis suudab kiirendada kuni 400 km/h.
Trosstranspordi väljavaadetest
Intervjuu lõpus ütles Anatoli Unitsky, et tulevikus saab trosstranspordi abil ühendada linnad ühtsesse võrgustikku. Tänu sellele on võimalik arendada isegi raskesti ligipääsetavaid piirkondi, näiteks kaevandamist aladel, kuhu tavapärane transport ei küündi.